2010. augusztus 3., kedd

Top 10 amerikai sorozatok

Van egy rossz szokásom. Na jó, több is akad, de az egyik legsúlyosabb közülük, hogy mindig késztetést érzek nézni valamilyen sorozatot. Ebbe a toplistába azon kedvenceimet szedtem össze, melyeknek minden részét láttam már/ vagy igyekszem megnézni. Azt azért még elárulnám, hogy ezeken kívül megvolt a Lost első 3 és a Szökés utolsó 2 évadja, a Vészhelyzetből hébe-hóba megnézek egy-egy részt, akárcsak a South Parkból - és azt hiszem, ennyi az össz sorozat, amiket mostanában nézek (legalábbis az amerikaiak közül :P) És van pár olyan is, amikkel próbálkoztam, de nem jöttek be: Crusoe, Dr. House, Született feleségek, Dr. Csont, Miami és New York-i helyszínelők, Tudorok, Róma, Szellemekkel suttogó.

10. FlashForward - A jövő emlékei

Először kb. annyit tudtam róla, hogy Joseph Fiennes játszik benne és talán olyan rossz nem lehet. Miatta kezdtem el nézni, de a történet is nagyon érdekes: az egész világon kiesett két perc 17 másodperc az emberek emlékezetéből, illetve ez idő alatt bepillantást nyerhettek a jövőjükbe. A főszerepet Mark Benford FBI ügynök játssza, aki társaival együtt nyomozásba kezdett az eset felderítésével kapcsolatban. A sorozat egy évadot élt meg, a tv-társaság nem tartott igényt a folytatásra, pedig Európában rendkívüli népszerűségnek örvendett, ellentétben az USA-val. Én még nem értem a végére, pár rész választ el tőle. :)

9. A hatalom hálójában

Újabban divat lett Amerikában, hogy nagyszerű színészekkel próbálnak eladni egy sorozatot. Gondolom leginkább a felkínált összeg motiválhat pl. egy Glenn Close kaliberű színésznőt, hogy tv-s szereplésre adja a fejét. Mindenesetre A hatalom hálójában-on neki sincs mit szégyellnie: egyrészt ő az, aki játékával feldobja az epizódokat, másrészt nagyon jól megírt forgatókönyvvel rendelkezik a sorozat. Eddig az első évadhoz és a második feléhez volt szerencsém, de valószínűleg többhöz is lesz. Néha kicsit megkavar az ügyvédek taktikázása és többször, illetve figyelmesen kell néznem egy-egy epizódot, de nagyon élvezem, mivel izgalmas, meglepő és fordulatos.

8. X-akták

Kiskoromban mindig csak titokban volt szabad megnéznem: amit általában meg is bántam, mert okozott pár álmatlan éjszakát. Most, felnőtt fejjel már nem gyakorol rám ilyen hatást és mivel mindig is érdeklődést mutattam a misztikus dolgok, illetve Mulder és Scully ügynök FBI-os tevékenysége iránt, ezért elhatároztam, hogy első résztől az utolsóig megnézem a 9 évados sorozatot. Eddig a második évad feléig jutottam el, de valószínűleg a későbbiekben találkozni fogok még néhány ismerős résszel.

7. Castle

Castle a legújabb felfedezésem. Ma lesz a 3. rész az RTL-Klubon és már alig várom. :) Tudom, hogy lenne módja megtekinteni a következő évadot, illetve ennek a további részeit, de annyira tetszik a magyar szinkronja, hogy inkább kivárom hétről hétre. Az alaptörténet a következő: adott egy magától kicsit elszállt krimi író, akinek könyvei alapján gyilkolnak. Így kerül kapcsolatba egy csinos rendőrnővel, akiben felismeri elkövetkező regénye főhősnőjét (illetve mást is :D), így mellészegődik engedéllyel, hogy megfigyelhesse tevékenységét... Minden részben más bűneset van és mint mondtam, nagyon jó a szinkron és ütős poénok vannak benne.

6. Kaliforgia

David Duchovny-t eléggé leírták az X-akták után, erősen B-kategóriás színész maradt - egészen addig, amíg nem kapta meg Hank Moody szerepét. Ez a sorozat kb. olyan, mint a Szex és New York, csak férfi-kiadásban. Egy lecsúszott íróról szól, aki igyekszik ihletet meríteni legújabb könyvéhez és mindig valamilyen bajba keveredik - aminek általában köze van a nőkhöz. Erősen szókimondó és néhol már gusztustalan sorozat - de aki felfogja, hogy ez egy igen durva társadalmi kritikának készült, nem a valóság reprezentálásának, szerintem még élvezni is fogja. Ősszel jön majd a 4. évad, izgatottan várom. :)

5. Dr. Addison

A Grace klinika testvérsorozatának indult: Dr. Addison Montgomery, szülész-nőgyógyász a Seattle-i sebészetről a napfényes Los Angelesbe költözött egyetemi barátai magánklinikájára besegíteni - aztán végül belőle lett a főnök. Kicsit más, mint az átlagos kórházi sorozatok, mivel az orvosok zűrös magánéletén kívül nagyrészt csak terhes nőkkel vagy kisgyerek betegekkel találkozhatunk. Az első évad szerintem kicsit gyengébbre sikeredett, viszont nagyon jól belehúztak, és igaz, hogy nem éri utol semmilyen téren a Grace klinkát, viszont a 2. és a 3. széria nagyon korrekt, izgalmas, érdekes, fordulatos és érzelmes. A kórházi sorozatok kedvelőinek csak ajánlani tudom. Ősztől jön a 4. évad.

4. Hazudj, ha tudsz

A Hazudj, ha tudszról csak szuperlatívuszokban tudok beszélni. Egyrészt: adott egy olyan szakterület (testbeszéd), ami nagyon érdekel, másrészt: adott egy nagyon jó színész, Tim Roth, akinek rendkívül jó szerepet rittyentettek össze a sorozat készítői. A kicsit furcsa testbeszéd-szakértő a non-verbális jelekből számtalan dolgot meg tud állapítani az emberekről és bűnesetek feltárásában segédkezik az igazságszolgáltatásnak. Általában mindig két szálon fut a cselekmény: a főhős cége két esetet old meg egy epizódban. Igaz, hogy minden sorozat elején elmondják, hogy ez a sorozat csak a képzelet műve, de néha már én is azon kapom magam, hogy lesem az emberek mimikáját és azon gondolkodom vajon mit is jelenthet ez esetben a felhúzott szemöldök vagy az arcizmok rándulása. XD Tim Roth miatt is érdemes nézni a sorozatot, nagyon jól nyomja a professzor szerepében - illetve érdekes eseteket is tárnak fel benne.

3. Gyilkos elmék

A sorozat az FBI profilozóinak működését mutatja be: ők a bűntények körülményei alapján állítanak fel egy profilt a tettesről és ez alapján tudják elkapni, kiszámítják következő lépéseit. Pszichológián alapszanak feltevéseik és a legdurvább sorozatgyilkosok sem menekülhetnek a csapat elől. Izgalmas, ám a gusztustalan holttestektől mentes epizódokat kapunk a sorozattól, a karakterek pedig nagyon jól eltaláltak, mindegyiket szeretni lehet valamiért. Bűnügyi sorozatokból nekem ez a kedvenc.

2. Szex és New York

Nálam kb. a mozifilm előtt egy évvel tört ki a Szex és New York-láz. Addig csak legyintettem és fanyalogtam a sorozat nevének említésekor. Illetve egy részt elkaptam, amikor Miranda azon kesergett, hogy ő miért nem született leszbikusnak - és kb. ennyi elég is volt nekem belőle. Aztán vmilyen különös oknál fogva adtam neki még egy esélyt: megnéztem mind a 6 évadot pár nap leforgása alatt és azóta is szívesen tekintek bele 1-1 emlékezetes epizódba. Szerintem aki ezt komolyan veszi, az tényleg a falramászik tőle, viszont ha olyan szemmel tekintünk a sorozatra, mint társadalom kritikára, már is élvezhető és vicces lesz. Emellett a "barátság mindenek felett" gondolat kifejezetten pozitív értékeket közvetít a néző felé, ha a többi dolog már nem annyira.

1. Grace klinika

Őszintén szólva fogalmam sincs, mikor és hogyan kezdtem el nézni, de talán a 2. évad közepe táján kapcsolódtam be az RTL-Klubon. Azóta már a régi részeket is megnéztem, illetve már egy évaddal az RTL előtt járok. Ez az a sorozat, amiben minden van, amit szeretek: feszültség, szerelem, erős érzelmek, érdekes esetek, váratlan fordulatok na meg jóképű dokik. :D Ősztől jön a 7. évad és ezt várom leginkább az összes sorozat közül. Azt azért elismerem, hogy a forgatókönyv és a stylist jobb mint a színészi teljesítmény, de hát mégis egy tv-sorozatról beszélünk és ezen a szinten szerintem korrekten játszanak a sorozat szereplői, a rájuk szabott karaktereket hitelesen hozzák - de kb. mindegyiküknek egy arca van, nem lehet összehasonlítani az előbb említett Glenn Close-zal vagy Tim Roth-tal. De hát annyira jó ez a Grace klinika, hogy még ezt is meg tudom bocsátani neki. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése